NOPA og Spellemann lanserer #hørnorsk

I uke 8 (19.–25. februar) står en samlet norsk musikkbransje som avsender for kampanjen #hørnorsk.

 / 31/01/2018 /
I uke 8 (19.–25. februar) står en samlet norsk musikkbransje som avsender for kampanjen #hørnorsk.

Gjennom denne uken skal musikk laget i Norge løftes frem. Etablerte norske låtskrivere og artister vil anbefale norske kolleger, låter, album eller spillelister i sine egne kanaler. Uka avsluttes med Spellemannprisen i Oslo Konserthus, en gedigen hyllest til norsk musikk.

– Målet med kampanjen er å gjøre norsk musikk, på alle språk og i alle sjangre, mer synlig for publikum. Samtidig skal det være en inspirasjon for komponister, tekstforfattere, musikere og norsk musikkbransje, sier Ingrid Kindem, styreleder i NOPA.

Både musikkorganisasjoner, plateselskap, bookingbyråer, management og andre selskap er med på å fremme norsk musikk i uke 8. I tillegg skal NRK ha sin egen norskdag der det spilles kun norsk musikk i radio.

Les pressemeldingen på NOPA.no og besøk gjerne hørnorsk.no

Vi gjør oppmerksom på at Ingrid Kindem også er styreleder i TONO. NOPA er dessuten en av tre organisasjoner som i henhold til TONOs vedtekter har styreplasser i TONO. Det er i tillegg til de tre organisasjonene også representater for de uavhengige i TONOs styre.