
Kreative næringer – den nye oljen?
Kopinor arrangerer torsdag 26. februar et seminar under tittelen «Kreative næringer – den nye oljen». TONOs adm. dir er blant dem som står på talerstolen.
Seminaret tar for seg de kreative og kulturelle næringenes situasjon, betydning og potensiale for norsk og europeisk økonomi i dag og for årene fremover. Tematikk som skal drøftes er helt konkret hvilke forutsetninger og rammevilkår som må til for å skape best mulige vilkår og vekst i de kreative næringene.
TONOs adm. dir Cato Strøm vil blant annet ta for seg behovet for en modernisering av opphavsretten, og vil også gå inn på enkelte sentrale funn fra EY-undersøkelsen «Creating Growth», som ble bestilt av TONOs europeiske paraplyorganisasjon Gesac i fjor høst. Undersøkelsen viste at de kreative og kulturelle næringer er blant Europas viktigste. TONO oppsummerte undersøkelsen i en pressemelding da den ble lansert. Les pressemeldingen her.
TONO bidrar også til Kopinors seminar ved å stå for det kunstneriske innslaget i form av Ine Hoem, som er aktuell med det kritikerroste albumet «Angerville». Hoem er også styremedlem i TONO.
Mer informasjon om seminaret, og påmeldingsskjema finner du ved å klikke her.