Kreative næringer – den nye oljen?

Kopinor arrangerer torsdag 26. februar et seminar under tittelen «Kreative næringer – den nye oljen». TONOs adm. dir er blant dem som står på talerstolen.Kopinor_

Seminaret tar for seg de kreative og kulturelle næringenes situasjon, betydning og potensiale for norsk og europeisk økonomi  i dag og for årene fremover. Tematikk som skal drøftes er helt konkret hvilke forutsetninger og rammevilkår som må til for å skape best mulige vilkår og vekst i de kreative næringene.

TONOs adm. dir Cato Strøm vil blant annet ta for seg behovet for en modernisering av opphavsretten, og vil også gå inn på enkelte sentrale funn fra EY-undersøkelsen «Creating Growth», som ble bestilt av TONOs europeiske paraplyorganisasjon Gesac i fjor høst. Undersøkelsen viste at de kreative og kulturelle næringer er blant Europas viktigste. TONO oppsummerte undersøkelsen i en pressemelding da den ble lansert. Les pressemeldingen her.

TONO bidrar også til Kopinors seminar ved å stå for det kunstneriske innslaget i form av Ine Hoem, som er aktuell med det kritikerroste albumet «Angerville». Hoem er også styremedlem i TONO.

Mer informasjon om seminaret, og påmeldingsskjema finner du ved å klikke her.