Den 4. mars arrangerer TONO, NOPA, Norsk Komponistforening  og Musikkforleggerne et seminar på Stratos ved Youngstorget i Oslo med overskriften «Nye muligheter for din musikk». Påmeldingsfrist er 17. februar.

Seminaret tar for seg hvilke muligheter som finnes for din musikk, forretningsmodeller og opphavsretten i en digital kontekst.  Seminaret er gratis og åpent for alle medlemmer av TONO, NOPA, Norsk Komponistforening og Musikkforleggerne. Andre interesserte er også velkomne. Det serveres lunsj til alle deltakerne. Frist for påmelding er 17. februar, og det er først til mølla-prinsippet som gjelder. Meld deg på her!

Program: 
IngerEliseMey_500px

Avdelingsdirektør i TONO, Inger Elise Mey, vil orientere om utviklingen innen det opphavsrettslige feltet på medlemsseminaret som arrangeres av TONO, NOPA og Musikkforleggerne 4. mars på Stratos i Oslo.

Opphavsrett i en digital kontekst
v/Inger Elise Mey, avdelingsdirektør i TONO
Med økende digitalisering kommer nye muligheter og utfordringer for opphavsretten. Mey gir deg innsikt i de siste nyhetene og utviklingstrekkene i en raskt skiftende bransje: Utfordringene med
globale mediehus som Google/Youtube, fordelingen av verdiene som skapes på nye digitale plattformer og hva som rører seg på opphavsrettens område i EU. Mey vil også gi et kort innblikk i enkelte større rettssaker som TONO-selskapene i Norge og Europa er påvirket av, bl.a på det digitale kringkastingsområde.

Musikk fra egen app
v/Petter Wettre, komponist, jazzmusiker og entreprenør
Wettre har trukket musikken sin fra alle konvensjonelle digitale plattformer som Spotify og iTunes. Siden januar 2014 har han solgt musikken eksklusivt fra sin egen app uten mellomledd.

Effektiv crowdfunding
v/Kate Havnevik, komponist og artist
Havnevik ble en internettsensasjon med en uvanlig sterk oppslutning bl.a. på myspace. Siden den tid har hun fortsatt å utnytte nettet for å fremme musikken, karrieren og kontakten med fansen. Hva skal til for å gjennomføre en vellykket crowdfunding-kampanje?

Gjør det selv musikkdistribusjon
v/Lars Kilevold, komponist, produsent og gründer
Med mottoet “A personal service with real people to talk to” distribuerer Indigo Boom musikk til store digitale butikker som Spotify og iTunes på vegne av artister og plateselskap.

Musikkpromotering anno 2015
v/Erle Strøm, prosjektleder og partner i Haaland, Eidsvåg & Strøm
Promotering er langt mer enn et velskrevet presseskriv og å være aktiv sosiale medier. Hvilke andre verktøy bør og kan man bruke for å nå ut med musikken?

Plateselskapenes rolle i dag
v/Audun Molde, musikkviter og førstelektor på Westerdals Oslo ACT og på BI
Når fysisk distribusjon ikke lenger behøves og promobyråene stadig blir flere og bedre, hva skal artisten egentlig med plateselskapene?

Synkronisering som inntektskilde
v/Jan Paulsen, daglig leder i Major Studio og styreformann i enkelklarering.no
Synkroniseringsbransjen er i vekst i en verden som stadig trenger musikk til mediale produksjoner. Hvilke momenter må man være bevisst på, og hvordan får man musikken sin synkronisert på en økonomisk gunstig måte? Enkel klarering er et verktøy som kan benyttes av alle som innehar rettigheter innen musikk.

Kaptein Sabeltann – Fra idé til imperium
v/Terje Formoe, komponist, artist og gründer
Det begynte med gitar og 12 egenproduserte viser. I noen år reiste Terje Formoe Norge på kryss og tvers. I 1989 gikk virksomheten i en ny retning da han så og si ble “kidnappet” av en brautende sjørøverkonge. I dag er Kaptein Sabeltann millionindustri og en stor, internasjonal suksess: Filmer, tema-park, spinn-off produkter, teater – i tillegg til musikken og teksten. Hvilke grep ble gjort på veien mot suksess? Hvilke feil? Hva er viktig for utviklingen og opprettholdelsen av Sabeltannmerkevaren i dag? Vi er stolte av å presentere denne eksklusive samtalen om å tenke annerledes for å nå frem med musikken og dens tilstøtende univers.

Frist for påmelding er 17. februar. Vi forventer stor interesse, så vær rask om du vil sikre deg plass. Meld deg på her!

Spørsmål om arrangementet kan rettes til: [email protected] og [email protected]

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0