Jeg vil bruke musikk i en bedriftspresentasjon av et firma på Facebook, YouTube eller andre sosiale medier. Hvem lisenser dette?

En bedriftspresentasjon for ekstern visning er per definisjon reklame. Du som opphaver, eller ditt musikkforlag, må selv forhandle synkroniseringslisens med bedriften. TONO utsteder lisens for fremføringsrettighetene. Vi gjør oppmerksom på at dersom det benyttes innspilt musikk i slike produksjoner, så må innspillingsrettighetene klareres av de som eier disse. Se innspillingsrettigheter for mer informasjon.

TONO-Hjelpen

For kunder

TONO distributes over 240 million Norwegian kroner

Collective management of music rights creates value for both music creators and those who use their works. TONO represents over 40,000 members and millions of their colleagues from other countries....

Les svaret i ny fane

TONO utbetaler over 240 millioner kroner

Kollektiv forvaltning av musikkrettigheter skaper verdier både for de som skaper musikkverk og de som bruker dem. TONO representerer over 40 000 medlemmer og flere millioner av deres kolleger fra...

Les svaret i ny fane

– TONO er sånne som meg

Odd Steenberg (70) har ikke bare vært korpsmusiker hele livet. Han har også vært musikkforlegger for norske og utenlandske komponister siden 1970-tallet. Det er knapt et kor eller korps i...

Les svaret i ny fane

TONO og Norsk musikkråd ikke enige om ny avtale

TONO og Norsk musikkråd har etter lengre tids forhandlinger måttet innse at partene ikke kommer frem til enighet om en ny sentral avtale for 4 500 utøverlag fra 1. januar 2024....

Les svaret i ny fane

Spørsmål og svar om TONO og NMR

Hvorfor har ikke TONO og Norsk musikkråd klart å bli enige om en ny rammeavtale? TONO kan i rammeavtaler som bidrar til mindre arbeid og administrasjon i TONO med dertil...

Les svaret i ny fane