Jeg vil bruke musikk i en bedriftspresentasjon av et firma på Facebook, YouTube eller andre sosiale medier. Hvem lisenser dette?

En bedriftspresentasjon for ekstern visning er per definisjon reklame. Du som opphaver, eller ditt musikkforlag, må selv forhandle synkroniseringslisens med bedriften. TONO utsteder lisens for fremføringsrettighetene. Vi gjør oppmerksom på at dersom det benyttes innspilt musikk i slike produksjoner, så må innspillingsrettighetene klareres av de som eier disse. Se innspillingsrettigheter for mer informasjon.

TONO-Hjelpen

For kunder

Disse er nominert til EDVARD-prisen 2024

– Det er i dag fullt mulig å lage musikk med kunstig intelligens uten å ha noen form for kunnskap om det å lage musikk. Vi vil derfor hevde at...

Les svaret i ny fane

TONO ønsker Norsk musikkråd tilbake til forhandlingsbordet

TONO og Norsk musikkråd klarte i fjor ikke å bli enige om en ny rammeavtale for Norsk musikkråd sine utøverlag. Hva er vi egentlig uenig om? [caption id="attachment_64108" align="alignright" width="300"]...

Les svaret i ny fane

New distribution nodel is the top priority for TONO’s Board

At TONO's annual general meeting on 11 June, the board's proposal for the general principles for the new distribution model was rejected. Consequently, the new board wishes to emphasise to...

Les svaret i ny fane

Ny avregningsmodell viktigst for TONOs styre

TONOs årsmøte 11. juni avviste styrets forslag til hovedprinsipper for ny avregningsmodell. Det nye styret i TONO ønsker derfor med dette å understreke overfor alle TONOs medlemmer, kunder, søsterselskaper og...

Les svaret i ny fane

– Avgjørende å se individene bak TONO-tallene

Norske konsertarrangørers TONO-betaling til komponister og sangtekstforfattere utgjør bare 2,6 prosent av den totale norske konsertøkonomien. Det er blant funnene i en ny rapport utarbeidet av Oslo Economics på oppdrag...

Les svaret i ny fane