Jeg vil bruke musikk i en bedriftspresentasjon av et firma på Facebook, YouTube eller andre sosiale medier. Hvem lisenser dette?

En bedriftspresentasjon for ekstern visning er per definisjon reklame. Du som opphaver, eller ditt musikkforlag, må selv forhandle synkroniseringslisens med bedriften. TONO utsteder lisens for fremføringsrettighetene. Vi gjør oppmerksom på at dersom det benyttes innspilt musikk i slike produksjoner, så må innspillingsrettighetene klareres av de som eier disse. Se innspillingsrettigheter for mer informasjon.

TONO-Hjelpen

For kunder

Stolte over sertifisering som god arbeidsplass

Ingen bedrifter kan lykkes uten ansatte som trives. Det er svært viktig for TONO å ha en god bedriftskultur med gode arbeidsforhold og utviklingsmuligheter. I samarbeid med Great Place To...

Les svaret i ny fane

Superfans og community

Vi som jobber med rettighetene til låtskrivere er opptatt av at det ikke finnes en musikkbransje uten at noen skriver musikk. Heller ikke hvis det ikke var noen utøvere som...

Les svaret i ny fane

Fra major label til mediesjef – Dette er Kristin Haugan

1. februar overtok Kristin Haugan jobben som avdelingsleder for medieavdelingen. Et forretningsområde som sto for to tredjedeler av TONOs omsetning på knappe 900 millioner kroner i 2022. I TONO får...

Les svaret i ny fane

TONOs årsmøte 2024 avholdes 11. juni

Det blir også anledning til å delta digitalt («hybridmøte»).    Følgende valg skal foretas i år:  Fire styremedlemmer (2 år) og fire varamedlemmer (2 år), jf. § 28, 30 og...

Les svaret i ny fane

TONOs innspill til musikkutvalget

Innspillet ble også fremført muntlig på Musikkkutvalget sin innspillskonferanse under Trondheim Calling fredag 2. februar. TONO ble etablert i 1928, og forvalter opphavsrettigheter for komponister, sangtekstforfattere, låtskrivere og musikkforlag. Vi...

Les svaret i ny fane