Jeg vil bruke en musikk i en reklamefilm. Hvem lisensierer dette?

For videoproduksjoner med musikkverk som fremmer et produkt eller en tjeneste (enten det er kommersielt eller ikke-kommersielt) for salgsfremmende formål, så må innspilingsrettigheter klareres med plateselskap, synkroniseringsrettigheter med musikkforlag og fremføringsrettigheter med TONOs Online Media avdeling.

TONO-Hjelpen

For kunder

MED KJEDSOMHET SOM DØDSFIENDE

Hva får en komponist til å bruke skinnjakker som slagverksinstrument og blande emo-estetikk med koral tradisjon? For Jakob Glans handler alt om å unngå det han mener er den største...

Les svaret i ny fane

Warner, Sony og Universal har inngått KI-avtaler 

Dette er en kommentar fra TONOs kommunikasjonsdirektør Willy Martinsen. En forkortet versjon ble trykket i Klassekampen 11. desember. Warner, Sony og Universal har nylig kunngjort avtaler med KI-musikkselskaper som Udio,...

Les svaret i ny fane

HUSK WEBINAR OM AVREGNINGSMODELLEN I DAG

TONO avregnet for første gang penger til medlemmer og søsterselskaper etter den nye avregningsmodellen i september. Det ble da sendt ut informasjon om dette til medlemmene i nyhetsbrevet og i...

Les svaret i ny fane

Storhetstid for norsk country

Norsk country og nordicana er hetere enn noen gang. Sjangeren topper hitlistene, fyller festivalscener og er plutselig like populær i Oslos mest selvbevisste kulturkretser som på bygdefester landet over. Hva...

Les svaret i ny fane

Fra Vestlandet til verdensberømt

Artikkelen er hentet fra TONOs kampanjeside for bakgrunnsmusikk musikkenforsterker.no – Det er viktig at ideen kommer fra et ekte sted. Selv om fokuset mitt er å lage mainstream poplåter med størst...

Les svaret i ny fane