Jeg vil bruke musikk i en bedriftspresentasjon av et firma på Facebook, YouTube eller andre sosiale medier. Hvem lisenser dette?

En bedriftspresentasjon for ekstern visning er per definisjon reklame. Du som opphaver, eller ditt musikkforlag, må selv forhandle synkroniseringslisens med bedriften. TONO utsteder lisens for fremføringsrettighetene. Vi gjør oppmerksom på at dersom det benyttes innspilt musikk i slike produksjoner, så må innspillingsrettighetene klareres av de som eier disse. Se innspillingsrettigheter for mer informasjon.

TONO-Hjelpen

For kunder

Erik Hillestad tildelt TONOs formidlerpris 2025

Prisen ble overrakt Hillestad i dag i Kulturkirken Jakob i Oslo, en scene han selv har vært med på å utvikle til en av Norges viktigste arenaer for musikk og...

Les svaret i ny fane

TONO PÅ BY:LARM 2025

TONO har vært By:Larm-sponsor i mer enn 20 år. I år kan du besøke oss i TONO Lounge på Dansens Hus, komme på TONO-vors på torsdagen (der vi byr på...

Les svaret i ny fane

NOPA-tilskudd til unge TONO-medlemmer

Den neste måneden kan TONO-medlemmer søke på to NOPA-tilskudd: NOPA-tilskudd til unge talenter og Prosjekttilskudd. NOPA-tilskudd til unge talenter Er du et TONO-medlem som er under 24 år (født 2001...

Les svaret i ny fane

Halv pris på Seriedagene for TONO-medlemmer

Nettverk er viktig for å bygge karriere i musikk- og mediebransjen. Mange får sine første oppdrag etter å ha knyttet viktige kontakter. På Seriedagene samles medieselskaper, kringkastere, filmstrømmeselskaper, produksjonsselskaper, manusforfattere,...

Les svaret i ny fane

Dette er TONO opptatt av i høst

Kollektiv forvaltning av musikkrettigheter skaper verdier. I 2024 utbetalte TONO 742 millioner kroner til opphavere og forlag i Norge og til resten av verden. Halvveis i 2025 ligger inntektene over...

Les svaret i ny fane