Jeg vil bruke musikk i en bedriftspresentasjon av et firma på Facebook, YouTube eller andre sosiale medier. Hvem lisenser dette?

En bedriftspresentasjon for ekstern visning er per definisjon reklame. Du som opphaver, eller ditt musikkforlag, må selv forhandle synkroniseringslisens med bedriften. TONO utsteder lisens for fremføringsrettighetene. Vi gjør oppmerksom på at dersom det benyttes innspilt musikk i slike produksjoner, så må innspillingsrettighetene klareres av de som eier disse. Se innspillingsrettigheter for mer informasjon.

TONO-Hjelpen

For kunder

ONE MORE CHRISTMAS – ADEN FOYER

Julen er nostalgiens høyttid. Mange av oss jakter barndommens julemagi med lys, varme og fellesskap. Men det kan også være en påminnelse om, og et savn etter, alt du aldri...

Les svaret i ny fane

ONE ARENA: EUROPEISK INITIATIV FOR SØMLØSE TURNEER

One Arena er et initaitiv fra flere europeiske forvaltningsselskaper som skal gi forutsigbarhet i forbindelse med de aller største Europa-turneene. Formålet er å gjøre det langt enklere for artister å...

Les svaret i ny fane

MED KJEDSOMHET SOM DØDSFIENDE

Hva får en komponist til å bruke skinnjakker som slagverksinstrument og blande emo-estetikk med koral tradisjon? For Jakob Glans handler alt om å unngå det han mener er den største...

Les svaret i ny fane

Warner, Sony og Universal har inngått KI-avtaler 

Dette er en kommentar fra TONOs kommunikasjonsdirektør Willy Martinsen. En forkortet versjon ble trykket i Klassekampen 11. desember. Warner, Sony og Universal har nylig kunngjort avtaler med KI-musikkselskaper som Udio,...

Les svaret i ny fane

HUSK WEBINAR OM AVREGNINGSMODELLEN I DAG

TONO avregnet for første gang penger til medlemmer og søsterselskaper etter den nye avregningsmodellen i september. Det ble da sendt ut informasjon om dette til medlemmene i nyhetsbrevet og i...

Les svaret i ny fane