Jeg vil bruke musikk i en bedriftspresentasjon av et firma på Facebook, YouTube eller andre sosiale medier. Hvem lisenser dette?

En bedriftspresentasjon for ekstern visning er per definisjon reklame. Du som opphaver, eller ditt musikkforlag, må selv forhandle synkroniseringslisens med bedriften. TONO utsteder lisens for fremføringsrettighetene. Vi gjør oppmerksom på at dersom det benyttes innspilt musikk i slike produksjoner, så må innspillingsrettighetene klareres av de som eier disse. Se innspillingsrettigheter for mer informasjon.

TONO-Hjelpen

For kunder

DIGITALT MEDLEMSMØTE OM AVREGNING 10. DESEMBER

TONO avregnet for første gang penger til medlemmer og søsterselskaper etter den nye avregningsmodellen i september. Det ble da sendt ut informasjon om dette til medlemmene i nyhetsbrevet og i...

Les svaret i ny fane

Møteplass for deg som lager musikk til film, TV og reklame

Film-, serie-, reklame og spillproduksjon gir stadig større muligheter for komponister, og mange TONO-medlemmer tar nå sine første steg inn i feltet. På AV-forum får du muligheten til å møte...

Les svaret i ny fane

SUSANNE SUNDFØR TILDELES ANNE GRETE PREUS-PRISEN 2025

Anne Grete Preus-prisen ble etablert etter ønske fra Anne Grete Preus, og skal løfte frem kvinnelige musikkskapere med tydelige kunstneriske ambisjoner og et ønske om å utvikle populærmusikken i en...

Les svaret i ny fane

NYE VILKÅR FOR MEGAKONSERTER

Megakonserter er betegnelse TONO bruker om særskilt store konserter, og som siden 1997 har vært behandlet etter egne, forenklede rutiner. Megakonsertene er en type konserter som er enkle for TONO...

Les svaret i ny fane

Samfakturering med Gramo i gang 

Treningssentre, cafeer, restauranter, butikker – alle disse stedene er merkbart hyggeligere med god og riktig bakgrunnsmusikk. Forskning viser at riktig bruk av musikk øker trivselen hos ansatte og kunder, og...

Les svaret i ny fane