Jeg vil bruke musikk i en bedriftspresentasjon av et firma på Facebook, YouTube eller andre sosiale medier. Hvem lisenser dette?

En bedriftspresentasjon for ekstern visning er per definisjon reklame. Du som opphaver, eller ditt musikkforlag, må selv forhandle synkroniseringslisens med bedriften. TONO utsteder lisens for fremføringsrettighetene. Vi gjør oppmerksom på at dersom det benyttes innspilt musikk i slike produksjoner, så må innspillingsrettighetene klareres av de som eier disse. Se innspillingsrettigheter for mer informasjon.

TONO-Hjelpen

For kunder

MED KJEDSOMHET SOM DØDSFIENDE

Hva får en komponist til å bruke skinnjakker som slagverksinstrument og blande emo-estetikk med koral tradisjon? For Jakob Glans handler alt om å unngå det han mener er den største...

Les svaret i ny fane

Warner, Sony og Universal har inngått KI-avtaler 

Dette er en kommentar fra TONOs kommunikasjonsdirektør Willy Martinsen. En forkortet versjon ble trykket i Klassekampen 11. desember. Warner, Sony og Universal har nylig kunngjort avtaler med KI-musikkselskaper som Udio,...

Les svaret i ny fane

HUSK WEBINAR OM AVREGNINGSMODELLEN I DAG

TONO avregnet for første gang penger til medlemmer og søsterselskaper etter den nye avregningsmodellen i september. Det ble da sendt ut informasjon om dette til medlemmene i nyhetsbrevet og i...

Les svaret i ny fane

Storhetstid for norsk country

Norsk country og nordicana er hetere enn noen gang. Sjangeren topper hitlistene, fyller festivalscener og er plutselig like populær i Oslos mest selvbevisste kulturkretser som på bygdefester landet over. Hva...

Les svaret i ny fane

Fra Vestlandet til verdensberømt

Artikkelen er hentet fra TONOs kampanjeside for bakgrunnsmusikk musikkenforsterker.no – Det er viktig at ideen kommer fra et ekte sted. Selv om fokuset mitt er å lage mainstream poplåter med størst...

Les svaret i ny fane