Nytt visuelt uttrykk på tono.no
TONO.no har fått ny drakt i tråd med vår nye visuelle identitet, som ble lansert tidligere i år. Oppdateringen består av nye fonter, farger og et modernisert uttrykk – utviklet i samarbeid med designbyrået Netlife.
/ 01/07/2025 / Kristian DugstadI april kunne vi presentere TONOs første nye logo siden 1999 – en viktig del av vår nye merkevareprofil, utviklet i samarbeid med designbyrået Netlife. Nå er turen kommet til tono.no, som har fått en visuell oppdatering i samme stil.
– Oppdateringen innebærer nye fonter, farger og en mer moderne visuell helhet. Brukerne vil kjenne igjen oppbyggingen av siden, men med det nye uttrykket gjør det opplevelsen på tono.no enda mer i tråd med hvem vi er i dag: Et moderne og fremoverlent forvaltningsselskap for musikkrettigheter, til beste for både de som skaper musikk og de som bruker den, sier kommunikasjonsdirektør Willy Martinsen.
Den nye visuelle identiteten tar utgangspunkt i TONOs rolle som forvalter og beskytter av musikk, og bygger på et fleksibelt designsystem som oversetter lydens egenskaper til visuelle virkemidler. Det nye designet vil også bli implementert på Mitt TONO senere i 2025.