TONOs adm.direktør fra 1. oktober 2022, Karl Vestli.
 © Sverre Chr Jarild/TONO

Karl Vestli har tiltrådt som adm. direktør i TONO

1. oktober tiltrådte Karl Vestli stillingen som administrerende direktør i TONO. Vestli kommer fra stillingen som divisjonsdirektør for strategi i Direktoratet for e-helse, og har også omfattende erfaring fra mediebransjen.

I august kunngjorde TONO at Karl Vestli er ansatt som ny administrerende direktør i organisasjonen. Han tiltrådte stillingen 1. oktober og har i dag sin første offisielle arbeidsdag.

– Jeg ser frem til å jobbe med det oppdraget jeg har fått fra TONOs styre, som er å videreutvikle selskapet sammen med styret, de ansatte og medlemmene. Jeg ser også frem til å jobbe i en bransje i rivende utvikling, og til å se hvordan TONO kan utnytte alle de muligheter digitalisering og teknologi gir. TONO er et etablert merkenavn i Norge, og har lenge hatt sterk og stabil vekst. Slikt kommer ikke av seg selv, men skyldes en kompetent organisasjon og lederskap. Det er det beste utgangspunktet for videre utvikling og endring en ny administrerende direktør kan ha, sier Vestli.

Omfattende erfaring fra mediebransjen

Vestli kommer til TONO fra Direktoratet for e-helse, der han han har vært divisjonsdirektør for strategi og i en periode også fungerte som administrerende direktør. Han har i tillegg omfattende bakgrunn fra mediebransjen, som konserndirektør for brukerinntekter i Schibsted Norge, lesermarkedsdirektør i Aftenposten, og opplagsdirektør i Dagens Næringsliv.

Vestli har også en fortid som konsulent i Accenture, der han arbeidet med digitale utviklingsprosjekter og prosjektprogram innen strategi, salg og markedsføring.

Vestli tar over etter Cato Strøm, som har gått av med pensjon etter 39 år i TONO og 33 år som administrerende direktør.