DSCF4783
 © Kristian Dugstad / TONO

TONO på Nordiske Mediedager

Mediebransjen samles denne uken i Bergen under Nordiske Mediedager. I 2022 er TONO for første gang til stede på konferansen.

Onsdag til fredag denne uken, 4.-6. mai, samles mediebransjen i Grieghallen i Bergen. Nordiske Mediedager er Nordens største mediekonferanse, og hvert år samles rundt 2000 deltakere her.

I 2022 er TONO til stede på konferansen.

– Nordiske Mediedager er en av de viktigste møteplassene for norsk mediebransje. Musikk er et sentralt virkemiddel for medievirksomheter, og svært mange av aktørene som deltar er, eller bør bli, kunder av TONO, og vi håper og tror at det vil være nyttig både for mediebransjen og TONO at vi deltar, forteller Willy Martinsen, kommunikasjonssjef i TONO.

Hele programmet for Nordiske Mediedager 2022 finner du her.

Musikalsk visittkort

Over 130 foredragsholdere medvirker til Nordiske Mediedagers rikholdige konferanseprogram, og tilbyr oppdatering på det siste i mediebransjens hurtige utvikling.

Kommunikasjonssjef i TONO, Willy Martinsen. Foto: Nyebilder

De neste dagene vil Grieghallen også fylles med stands fra bransjens leverandører og tjenestetilbydere. Her vil man kunne møte TONO for å stille spørsmål og få informasjon om avtaler og rettigheter.

– En stand kan skape mange gode møter med kunder og samarbeidspartnere. Vi håper å kunne øke mediebransjens kunnskap om TONO, og minne dem om hvor enkelt og bra det er for mediebransjen at de får tilgang til et helt verdensrepertoar av musikk med én TONO-avtale. For å vise hva og hvem selve kjernen av hva TONO er byr vi også NMD-deltakerne på en minikonsert med artist, låtskriver og TONO-medlem dePresno på EXPO-scenen torsdag ettermiddag, som et slags musikalsk visittkort, sier Martinsen.

Bjarte de Presno Borthen er et av TONOs 37 000 medlemmer. Han debuterte med singelen Friend of the Devil i 2016, og har for lengst etablert seg som en kritikerrost og spennende låtskriver og artist. TV-publikummet ble for alvor kjent med ham i NRK1-serien «De Neste» i 2021.

Deltakere på Nordiske Mediedager kan se konserten på EXPO-scenen i Grieghallen klokken 14:40.

En bredde av musikkbrukere

Onsdag morgen, 4. mai, reiser TONOs delegasjon fra Oslo til Bergen med tog. Representanter for blant annet avdelingen Online media, markeds-, rapport- og kommunikasjonsavdelingen er med.

– Mediebransjen omfatter alt fra reklamebyråer, kringkastere, strømmetjenester og produksjonsselskaper for film, tv, radio og podkast. Med andre ord er dette en stor kundegruppe som berører hele TONO-apparatet. Det er verdifullt for oss å kunne møte en så stor bredde av musikkbrukere på ett og samme sted, forteller Martinsen.

Følg med på TONOs kanaler i sosiale medier for oppdateringer fra Nordiske Mediedager de neste dagene.